ساماندهی و اصلاح شبکه تامین و توزیع مرغ گوشتی مشهد



/خراسان رضوی معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: به منظور اصلاح و شفاف‌سازی شبکه توزیع مرغ تاکنون برای ۷۸۲ واحد صنفی از ۸۲۰ واحد موجود، کارت تامین صادر و طی هفته جاری راستی‌آزمایی بالغ بر ۴۲۰ واحد توسط تیم بازرسی مدیریت جهاد کشاورزی مشهد انجام شد.

محمد میری دیسفانی اظهار کرد: به منظور اصلاح و شفاف‌سازی شبکه توزیع مرغ تاکنون برای ۷۸۲ واحد صنفی از ۸۲۰ واحد موجود، کارت تامین صادر و طی هفته جاری راستی‌آزمایی بالغ بر ۴۲۰ واحد توسط تیم بازرسی مدیریت جهاد کشاورزی مشهد انجام شد.

وی افزود: عرضه مرغ فله و قطعه‌بندی شده ممنوع بوده و عرضه به صورت بسته‌بندی بشقابی به وزن ۲ کیلوگرم با مجوز دامپزشکی با قیمت مصوب مجاز است؛ در غیر این صورت به‌دلیل عرضه خارج از شبکه با واحدهای صنفی متخلف برخورد خواهد شد.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد تصریح کرد: ۹۵ درصد مرغ مورد نیاز مشهد از سایر شهرستان‌ها تامین و شهرستان‌های معین، متولی تامین، سهمیه مشخص و موظف به تامین مرغ مورد نیاز بازار مشهد بر اساس سهمیه ابلاغی هستند.

میری دیسفانی اضافه کرد: بر اساس برنامه تأمین و توزیع مرغ، ابلاغ شد که توزیع مرغ گرم در اختیار تمام واحدهای صنفی در هر منطقه و خیابان قرار بگیرد. قیمت مصوب مرغ گرم برای مصرف کننده جهت عرضه در واحدهای صنفی، بر اساس گرید B و A  به ترتیب کیلویی ۷۳ و ۷۹ هزار تومان است.

وی خاطرنشان کرد: نظارت و بازرسی توسط بازرسان جهاد کشاورزی و سایر نهادهای مسئول، برای اجرای دقیق دستورالعمل ابلاغی در دستورکار قرار گرفته و بر این اساس، بازرسان جهاد کشاورزی مشهد با حمایت از مصرف کنندگان، واحدهای صنفی مرغ را به طور مستمر پایش و توزیع و عرضه آن ها را پیوسته رصد می کنند.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد در خصوص آمار تخلفات عرضه گوشت مرغ در مشهد عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تا ۱۹ مردادماه، ۸۲۰ واحد صنفی و ۶۷۵ واحد سطح عرضه مورد بازرسی قرار گرفته که طی این نظارت‌ها برای ۸۵ واحد صنفی متخلف پرونده تخلف به مبلغ ۴٫۵میلیارد ریال تنظیم و به تعزیرات حکومتی معرفی و ۴ واحد صنفی پلمب شد.

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد، میری دیسفانی بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده تخلف واحدهای صنفی می توانند با تماس با شماره های ۱۲۴ و ۳۱۷۳۰۱۲۴  شکایات خود را ثبت کنند.

انتهای پیام