سازها برای ۲۴ هزار شهید پایتخت به صدا در می‌آیند


پوئم سمفونی «ساحت حماسه» که به همت کنگره ملی ۲۴ هزار شهید تهران تولید شده است، آخر همین هفته رونمایی خواهد شد.

شهرام صمدی‌نیا (رئیس سازمان بسیج هنرمندان تهران بزرگ و دبیر کمیته تولیدات هنری کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت) طی گفت‌وگویی با درباره تولید این اثر گفت: پوئم سمفونی «ساحت حماسه» از تولیدات هنری کنگره ۲۴ هزار شهید است که تولید آن ۶ ماه به طول انجامیده است. لوگوتایپ و تبلیغات میدانی این اثر در مناطق ۲۲ گانه تهران انجام شده است و تلاش شده خروجی آن برای تهران ماندگار باشد. این اثر در راستای اجلاسیه سراسری کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت تولید شده است و روز جمعه ۲۹ دی‌ماه در تالار وحدت از آن رونمایی خواهد شد.

او ادامه داد: در رونمایی این اثر، تمامی قطعات آن اجرا خواهد شد. همچنین اجرای آن از تلویزیون، روبیکا و همراه اول پخش زنده خواهد داشت.

صمدی‌نیا درباره دیگر جزئیات تولید این پوئم سمفونی گفت: این اثر دارای هفت بخش است که چهار خواننده در آن خوانده‌اند و تمرینات نهایی آن در حال انجام است. آهنگسازی این اثر برعهده امیرحسین سمیعی بوده است که روایتی از ایثار و سیره شهدای شهر تهران در دوره های مختلف تاریخی را به تصویر کشیده است. ضبط این اثر در مراحل پایانی است و ضبط نهایی آن امروز انجام می‌شود. انتشار این اثر به صورت نسخه فیزیکی و اینترنتی و خواهد بود. امکان استفاده از آن در تولیدات نماهنگ و فیلم کوتاه وجود.

او همچنین درباره ارکستری که در تولید این اثر نقش داشته است، گفت: ارکستری که در ساخت این اثر مشارکت داشته است، ترکیبی از ارکسترهای ملی ایران، صدا و سیما و چند ارکستر دیگر است که تحت عنوان ارکستر «طلوع» فعالیت کرده‌اند.

سازها برای ۲۴ هزار شهید پایتخت به صدا در می‌آیند

انتهای پیام



منبع