حمایت صندوق کارآفرینی امید از هزار واحد راکد و نیمه‌فعال



/کردستان مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: این صندوق از یک هزار واحد راکد و نیمه فعال در سراسر کشور در قالب نهضت احیا حمایت خواهد کرد.

به گزارش ، نعمت‌الە رضایی امروز (۷مهر) در دومین روز از سفر خود بە استان کردستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی دو روز گذشته از طرح‌های مختلفی در استان کردستان بازدید کردیم و متناسب با برنامەهایی که صندوق و دولت در سال جاری دارد برنامه‌ریزی‌های مختلفی انجام شد.
وی افزود: صندوق مدل‌هایی را پیگیری می‌کند که این مدل‌ها به راه‌اندازی و تسهیل طرح‌های راکد و نیمه فعال تحت عنوان نهضت احیا کمک می‌کند کە برخی از این طرح‌ها در دست اقدام است. امیدواریم بتوانیم با همکاری استانداری‌ها و فرمانداری‌های سطح کشور در قالب طرح نهضت احیا بیش از یک هزار طرح را در سراسر کشور مورد حمایت قرار دهیم.
رضایی در ادامە با اشارە بە اجرای طرح نهضت احیا در استان کردستان گفت: امیدواریم در هر شهرستان استان کردستان حداقل دو طرح مورد حمایت قرار گیرد.
وی افزود: طی بازدیدهایی کە در شهرستان مریوان و سروآباد داشتیم برخی از این طرح‌ها مورد بازدید قرار گرفت کە در دستور کار صندوق و مورد حمایت قرار می‌گیرند.
رضایی در خصوص مدل‌های صندوق کارآفرینی اظهار کرد: در سال جاری ۷۰ هزار طرح در کشور مورد حمایت قرار می‌گیرد و ۱٤ هزار میلیارد تومان تسهیلات بە این طرح‌ها پرداخت می‌شود و یک توزیع مشخصی برای همە استان‌ها در نظر گرفتە شدە و براساس اولویت از این طرح‌ها حمایت خواهیم کرد.
وی ادامە داد: آنچە کە در صندوق کارآفرینی امید برای آن برنامەریزی شدە، دو برابر شدن تسهیلات نسبت بە سال گذشت است.
رضایی بیان کرد: تمام فعالیت‌های صندوق‌های استانی بە صورت روزانە و هفتگی رصد و گزارش عملکردها بە ما ارائە می‌شود.

وی یادآور شد: صندوق کارآفرینی امید کردستان  خوشبختانە طی دو سال خدمت دولت سیزدهم بیش از ۲ هزار و ٥۰۰ فقرە تسهیلات پرداخت و بیش از ۷ هزار فرصت شغلی در قالب این طرح‌ها ایجاد و یا تثبیت کردە است.
رضایی خاطرنشان کرد: همچنین در سال جاری بیش از یک هزار و ٥۰۰ فقرە تسهیلات پرداخت و زمینە اشتغال ۳ هزار فرصت شغلی فراهم خواهد شد.
انتهای پیام