برگزاری نخستین رویداد فرهنگی اقوام زاگرس نشین(بلوط) در یاسوج



/کهگیلویه و بویراحمد مدیرعامل شرکت نمایشگاههای دائمی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جشنواره ی بزرگ «فرهنگ اقوام زاگرس نشین (بلوط)» به عنوان یکی از رویدادهای مهم در تقویم سالانه ی شرکت نمایشگاهها استان است که از امسال در یاسوج برگزار می شود.

سیروس باقری روز سه شنبه ۱۳ تیرماه ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جشنواره بزرگ بلوط در شهر یاسوج افزود: این جشنواره با موضوع فرهنگ اقوام زاگرس نشین به عنوان نخستین رویداد فرهنگی مناطق زاگرس نشین در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در نظر داریم هر ساله به عنوان یک رویداد مهم فرهنگی این جشنواره را هرچه پربارتر برگزار کنیم، اظهارکرد: برای شرکت در این جشنواره تعداد ۱۱ استان اعلام آمادگی کرده‌اند. 

مدیرعامل شرکت نمایشگاههای دائمی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشارکت و همکاری دیگر ارگان ها از جمله شهرداری، شورای اسلامی شهر یاسوج و سازمان بسیج عشایری استان در برگزاری هرچه بهتر این جشنواره بیان کرد: در این جشنواره برنامه های مهم فرهنگی و هنری استان های زاگرس نشین از جمله موسیقی محلی و مقامی، پخت غذاهای محلی، بازی های محلی و برنامه های متنوع و شاد فرهنگی هنری اجرا خواهد شد.

باقری با اشاره به دیگر برنامه و اهداف برگزاری این جشنواره تصریح کرد: برپایی نمایشگاه سوغات و هدایای فرهنگی و هنری استان های زاگرس نشین از بخش های دیگر این جشنواره است.

به گزارش ، آیین افتتاحیه جشنواره فرهنگ اقوام زاگرس نشین چهاردهم تیر ماه همزمان با دهه امام و ولایت و گرامیداشت “روز شهرداری و دهیاری کشور” و با حضور مسئولان کشوری و استانی در پارک ولایت شهر یاسوج برگزار و این جشنواره به مدت ۶ روز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام