برنامه‌ریزی برای تولید بیش از ۴۰ هزار تن میگو در خوزستان



/خوزستان معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران گفت: برنامه‌ریزی برای تولید بیش از ۴۰ هزار تن میگو در استان خوزستان انجام شده است که امیدواریم با بهره‌برداری از پروژه ۳۹۵ هکتاری پرورش میگوی هندیجان شاهد تحقق آن باشیم.

سید حسین حسینی امروز، هفتم اردیبهشت ماه، همزمان با سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت به استان خوزستان در آیین افتتاح مجتمع ۳۹۵ هکتاری پرورش میگوی هندیجان اظهار کرد: خوزستان تنها استان ساحلی کشور است که نسبت تولیدات آبزی‌پروری در آن به صید پیشی گرفته و ۱۰ درصد از تولید کل کشور را عهده‌دار است.

به گزارش ، وی افزود: با همت دولتمردان شاهد افتتاح پروژه ۳۹۵ هکتاری پرورش میگوی هندیجان هستیم که پتانسیل تولید ۹۰۰ تن میگو را دارد و خواهد توانست ۷۰ درصد به ظرفیت تولیدات استان بیفزاید و حدود ۵ میلیون دلار ارزآوری داشته باشد.

حسینی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای تولید بیش از ۴۰ هزار تن میگو در استان خوزستان انجام شده است، تصریح کرد: ۶ هزار هکتار زمین مستعد دیگر برای پرورش میگو در دستور کار است که امیدواریم با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی وارد مدار شود.

اشتغال ۲۵۰ نفر در مجتمع پرورش میگوی هندیجان فراهم می‌شود

وی اظهار کرد: در سال گذشته ۶۱ هزار تن میگو در کشور تولید شد و این رقم در خوزستان ۳۱ هزار تن بوده است و در سال جاری رشد ۷۰ درصدی در استان پیش بینی می‌شود.

رییس سازمان شیلات ایران با اشاره به دغدغه اصلی دولت سیزدهم در بحث معیشت عنوان کرد: نقش‌آفرینی شیلات به عنوان یک عامل توسعه در تحقق این امر بسیار حائز اهمیت است و مجتمع ۳۹۵ هکتاری در حالی به بهره‌برداری می‌رسد که با اعتباری بالغ بر ۱۰۷ میلیارد تومان برای ۲۵۰ نفر ایجاد اشتغال می‌کند.

حسینی ادامه داد: صنعت شیلات در سال گذشته با تراز مثبت ۵۲۰ میلیون دلار، ۶۰۰ میلیون دلار درآمد ارزی داشته است و با توجه به محصولات صادرات محور و کیفیت بسیار خوب تا ۲ میلیارد دلار ظرفیت درآمد ارزی در کشور وجود دارد. 

در این آیین معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، فرماندار هندیجان، مقامات مرتبط استانی و محلی حضور داشتند.

انتهای پیام