بانوی قزوینی منتخب اولین کنگره ملی بانوان تأثیرگذار کیست؟


/قزوین در اولین کنگره ملی بانوان تأثیرگذار که از سوی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور برگزار شد، از بانوان برگزیده در حوزه‌های مختلف تقدیر به عمل آمد، در این کنگره «زهرا معروف‌مشاط» به‌عنوان بانوی تأثیرگذار استان قزوین تندیس و جایزه کنگره را دریافت کرد.

به گزارش سه‌شنبه ۲۷ دی‌ماه ۱۴۰۱ اولین کنگره‌ بانوان تأثیرگذار به‌مناسبت هفته مقام زن توسط معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در سطح ملی و بین المللی برگزار شد.

در این کنگره از بانوان برگزیده در حوزه‌های مختلف تقدیر به عمل آمد و «زهرا معروف‌مشاط» به‌عنوان بانوی تأثیرگذار استان قزوین تندیس و جایزه کنگره را دریافت کرد.

دکتر کبری علیخانی، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری به گفت: در این کنگره، بانوان تأثیرگذار در عرصه‌های فردی، اجتماعی و بین‌المللی تقدیر شدند که شناسایی آنها از طریق مشاوره‌ها و مدیریت‌های امور بانوان در هر استان صورت گرفته بود.

وی بیان کرد: از هر استان قریب به ۱۰ بانوی فعال و اثرگذار در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، تربیتی، هنری و ورزشی شناسایی و رزومه فعالیت آن‌ها به معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ارسال شد و از میان آن‌ها یک بانوی اثرگذار را برای تقدیر و اهدای تندیس انتخاب کردند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قزوین با بیان اینکه در انتخاب زنان از شاخصه‌های کلیشه‌ای پرهیز شده بود، خاطرنشان کرد: در نخستین کنگره بانوان تأًثیرگذار علاوه بر سرکار خانم معروف مشاط به هفت بانوی دیگر از استان قزوین هم لوح تقدیر اهدا شد.

وی تصریح کرد: در انتخاب سرکار خانم مشاط عواملی همچون داشتن خانواده موفق، زندگی موفق، فعالیت اجتماعی اثرگذار، کنشگری فعال و اقدامات موثر در حوزه تربیت و فرزندآوری ملاک قرار گرفته بود.

توجه ویژه برگزارکنندگان به عرصه «جهاد تبیین»

«زهرا معروف‌مشاط»، که تندیس اولین کنگره بانوان تأثیرگذار را دریافت کرده است، در گفت‌وگو با اظهار کرد: بانوان اثربخش، تأثیرگذار و تمدن‌ساز از تمام استان‌ها در این کنگره حضور داشتند که هر یک در ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی، هنری و ورزشی امتیازاتی کسب کرده بودند.

وی بیان کرد: تقدیر شوندگان به‌طور ویژه در نقش مادری، جهادی، خیّری و کارآفرینی اقدامات فعال و اثربخشی داشتند و علاوه بر این موارد آنچه در این کنگره مشهود بود توجه ویژه برگزارکنندگان به عرصه جهاد تبیین بود.

مهمترین فعالیت‌های بانوی منتخب قزوین

به گزارش زهرا معروف مشاط که مادر ۲ فرزند است، دارای کارشناسی مهندسی الکترونیک از دانشگاه علم و صنعت، مدرک سطح ۲ فلسفه از مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام‌خمینی (ره) و مدرک سطح سه حوزوی رشته تفسیر و علوم قرآنی از جامعه‌الزهرا (س) است.

معروف‌مشاط، کارشناس جلسات هفتگی هیئت دانشجویی فاطمیون، تدریس در کلاس تفسیر قرآن، تشکیل جلسات هفتگی دختران نوجوان، برگزاری جلسات ماه‌رمضان «با مهربان‌ترین» برای نوجوانان و جوانان را نیز عهده‌دار بوده است.

راه‌اندازی و برگزاری هفتگی «هئیت مهدیاران» برای مادران جوان از سال ۱۳۹۳ تاکنون یکی دیگر از فعالیت‌های اثربخش این بانو محسوب می‌شود.

«هئیت مهدیاران» با ویژگی‌های همچون نگهداری از کودکان‌ در مهد کودک بدون اجبار به جدایی از مادر، پرورش گروهی از مادران به‌عنوان شورای اندیشه‌ورز، تلاش در رفع نیازهای آموزشی مادران، فراهم کردن محیط تعاملی برای مادران برای رفع نیاز به مصاحبت و تبادل تجارب، برنامه‌های جانبی مختلف مثل اردو، برگزاری کلاس برای پدران، بازارچه فروش محصولات خانگی، حضور اجتماعی سیاسی در مواقع لزوم، ارائه دهنده طرح پاتوق تعالی بانوان، مدت ۸ سال است که در قزوین فعالیت دارد.

بانوی قزوینی منتخب اولین کنگره ملی بانوان تأثیرگذار کیست؟

انتهای پیام