البرز چهارمین استان دانش‌ بنیان کشور



/البرز رئیس پارک علم و فناوری البرز گفت: در نمایشگاه هفته پژوهش امسال در مجموع شاهد فعالیت ۱۰۵ غرفه با بیش از ۵۰۰ محصول بودیم که بیش از ۱۰۰ مورد از آنها فناورانه و نوین بود.

به گزارش ، مهدی عباسی روز یکشنبه ۱۹ آذر در مراسم اختتامیه هفته پژوهش و فناوری که در دانشگاه آزاد اسلامی کرج برگزار شد، اظهار کرد: البرز بیش از ۴۳۳ شرکت دانش بنیان را در خود جای داده و در این حوزه در رتبه چهارم کشور قرار دارد.

وی با اشاره به برخی از دستاوردهای سفر ریاست جمهوری به البرز ادامه داد: امسال همزمان با این سفر پارک احیاء و اولین مرکز توسعه قراردادی مواد غذایی را راه اندازی کردیم.

وی با بیان اینکه مسئولیت برپایی نمایشگاه هفته پژوهش با پارک علم و فناوری بود، اظهار کرد: امسال در مجموع شاهد فعالیت ۱۰۵ غرفه با بیش از ۵۰۰ محصول بودیم که بیش از ۱۰۰ مورد از آنها فناورانه و نوین بود.

این مسئول ابراز کرد: از چهار محصول در این نمایشگاه رونمایی شد که یکی از آنها واکسن تزریقی ضد سرطان سیکلوفسفامید است.

عباسی ادامه داد: در کنار برپایی نمایشگاه شاهد برپایی ۱۲ تور فناوری و دوره‌های آموزشی برای دانش آموزان و دانشجویان  بودیم.

تخصیص ۱۰۰ هزار میلیارد دستاورد سفر رییس جمهور به البرز

در ادامه مراسم معاون توسعه و منابع انسانی استانداری البرز توضیح داد: البرز سال ۱۴۰۱ را در عرصه پژوهش به خوبی سپری کرد و بعد از حدود ۱۵ سال از تاسیس استان توانستیم رتبه البرز را در هفته پژوهش ارتقا دهیم و از ۳۱ به اول برسانیم.

کاوه حدادپور ابراز کرد: همانطور که همه می‌دانیم کسب رتبه قهرمانی سخت است ولی حفظ آن دشوارتر است ولی امسال هم البرز توانست همین رتبه را کسب کند.

وی ابراز کرد: در حوزه پژوهش مسیر دشواری را پیش رو داریم که امیدواریم با تلاش و همت پژوهشگران به خوبی سپری شود.

حدادپور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به بخشی از دستاوردهای سفر رییس جمهور تصریح کرد: سال گذشته همزمان با دور اول سفر رییس جمهور به البرز بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان در قالب ۱۶۵ پروژه به البرز اختصاص یافت.

وی ابراز کرد: امسال در دور دوم سفر، بالغ از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تخصیص داد شد که بخشی از آنها برای تکمیل پروژه‌های بزرگی مثل بزرگراه شمالی، مترو و … هزینه خواهد شد.

انتهای پیام



منبع