ازسرگیری فعالیت جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان



/اصفهان دبیر سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان گفت: پس از چهار سال وقفه، جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان با ۶۸ اثر در قالب فیلم‌ها کوتاه و بلند برگزار می‌شود. 

به گزارش ، مجید زین العابدین در آیین افتتاحیه سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان که امروز جمعه (۱۴ مهرماه) در مرکز همایش های امام خامنه ای برگزار شد، بیان کرد: سینما، از علوم انسانی و علوم تربیتی الهام گرفته است و سینمای امروز، مظهر دیپلماسی عمومی، هنر تبادل فرهنگ‌ها و زبان مشترک بین ملت‌ها است.

او با اشاره به اینکه سینما کلید پیشرفت کشور است، افزود: سینمای کودک و نوجوان نیز می‌تواند راهنمای کودکان و نوجوان در مسیر پیشرفت باشد. بچه‌ها میل رسیدن به کمال دارند.

دبیر سی‌ و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان، با اشاره به اینکه پس از چهار سال وقفه، چراغ جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان فروغ یافته است، افزود: این جشنواره پس از چهار دهه به بلوغ رسیده و بخشی از هویت فرهنگی مردم اصفهان شده است. اصفهان شهر زندگی است و نمادی از عقبه تمدنی ما است. اصفهان شهر فرهنگ و هنر، یار صنعت و علم و بلاد ایمان و علم است.

زین‌العابدین با بیان اینکه ۵۵۹ فیلم متقاضی اولیه حضور در جشنواره بودند که در چهار بخش رقابتی، در بخش های ملی و بین‌المللی در حوزه فیلم کوتاه و بلند شرکت کردند، اظهار کرد: بر اساس بررسی‌ها ۶۸ فیلم به رقابت راه پیدا کردند. همچنین حضور ۸۳۵ داور کودک و نوجوان، نشان‌دهنده‌ اشتیاق بچه‌های اصفهانی به برگزاری این جشنواره در اصفهان است.

او در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری دوباره جشنواره، مرهون دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برنامه‌ریزی راهبردی سازمان سینمایی، پیگیری و عزم اعضای مسئولان استان اصفهان، همدلی شورای شهر، شهردار و مدیران شهری و از همه مهمتر خواست و مطالبه مردم اصفهان است. از همه کسانی که زمینه را برای برگزاری این جشنواره فراهم کردند، تشکر می‌کنم. این جشنواره، جشنواره‌ همه کودکان ایران است.

انتهای پیام