آمار تلفات جاده‌ای در ایران نگران‌کننده است



/زنجان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: در راستای فرهنگ‌سازی، ارتقای ایمنی و کاهش سوانح رانندگی، پویش سراسری «چشم به راهیم» در نوروز در یکی از مجتمع خدماتی رفاهی استان اجرا می‌شود.

جعفر قزوینیان امروز (شنبه، ۲۶ اسفند ماه) در مراسم آغاز پویش «چشم به راهیم» با اشاره به اینکه وضعیت تلفات و تصادف‌های جاده‌ای در کشور نگران‌کننده است، اظهار کرد: پنج برابر آلمان و ۲.۵ برابر ترکیه تلفات جاده‌ای در ایران داریم.

وی با اشاره به آمار تلفات و تصادف‌های جاده‌ای در کشور و روند افرایشی آن، گفت: این پویش با هدف ترغیب همراهان مسافران برای استراحت رانندگان در مجتمع‌های تفریحی برگزار شده است و امیدواریم با تهمیداتی که در استان در نظر گرفته‌ایم در کاهش تصادف‌ها موثر باشد.

قزوینیان با اشاره به تاثیر مجتمع‌های تقریحی در کاهش تصادف‌ها، بیان کرد: اجرای نمایش‌های آیینی و سنتی، اجرای قطعات موسیقی سنتی و برگزاری مسابقه از جمله برنامه‌های این پویش است که تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و دستگاه‌های خدمت‌رسان برگزار می‌شود.

پویش «چشم به راهیم» در نوروز گذشته با عنوان پویش همراهان سفر ایمن اجرا شده و امسال با نام پویش «چشم به راهیم» با مجموعه‌ای از برنامه‌ها از ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ به مدت ۱۸ روز در مجتمع خدماتی رفاهی شهر شادی پارسیان، باند شمالی اتوبان زنجان قزوین کیلومتر ۲۲ اجرا خواهد شد.

انتهای پیام



منبع