آشنایی با انواع لوازم نقاشی


نقاشی یکی از هنرهای پرطرفدار و جذاب در دنیا از قدیم تا به امروز بوده است. این هنر افراد زیادی را از کودکی و بزرگسالی علاقه‌مند به خود کرده است. برای اینکه فرزندتان در این هنر پیشرفت داشته باشد، باید ابزار درستی را برای این کار انتخاب نماید.

به گزارش به نقل از کتابانه، در این مطلب به معرفی انواع لوازم نقاشی پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

مداد رنگی

خرید مداد رنگی، متداول‌ترین اقدام پدر و مادرها برای فرزندانی است که به نقاشی علاقه داشته یا در آن مستعدند.

راهنمای خرید مداد رنگی

هنگام تهیه مدادرنگی توجه کنید تا مدادرنگی شش ضلعی تهیه کنید تا در استفاده طولانی مدت سبب خستگی انگشتان کودک نشود. نکته مهم دیگر رنگ‌دهی، مغزی نرم و سبک بودن مداد است تا در زمان تراشیدن آن، گرافیت رنگی از چوب پیرامونش جدا نشود و کیفیت مداد بعد از چند بار تراشیدن حفظ شود.

برندهای متنوع جهانی مانند استدلر، فابر کاستل، پنتر، پیکاسو و برندهای تولید داخل مثل آریا، پاپکو، پلیکان از پیشنهادات ما برای خرید مداد رنگی هستند.

آشنایی با انواع لوازم نقاشی

ماژیک نقاشی

ماژیک به دلیل سمی بودن برای کودک زیر ۵ سال مناسب نیست؛ در سن بالای ۶ سال غلظت رنگ برای کودک اهمیت زیادی پیدا می کند و ماژیک، پاستل و گواش برای او ابزار مطلوب تری به شمار می روند. همچنین به خاطر بدنه درشت تر نسبت به مدادرنگی و خوش دست بودن، نوک پهن و رنگدهی سریع‌تر مورد توجه کودک قرار می گیرد.

راهنمای خرید ماژیک نقاشی

معروف‌ترین برندها برای خرید ماژیک نقاشی، چیکی چیکی، فابرکاستل، ریکو و دلی می باشند که به شما توصیه می‌شوند.

پاستل یا مداد شمعی

پاستل‌های روغنی به خاطر روان بودن و راحتی در ایجاد نقش و طرح انتخاب مناسبی برای اولین تجربه کودک در استفاده از ابزار نقاشی است و برای  پاستل برای کودکان ۲ تا ۸ سال مناسب می‌باشد.

راهنمای خرید مداد شمعی

خرید مداد شمعی از لحاظ اقتصادی به صرفه‌تر است و مانند ماژیک زود تمام نمی‌شود. برندهای آریا، چیکی چیکی و دالی از مناسب‌ترین نوع پاستل هستند.

آشنایی با انواع لوازم نقاشی

آبرنگ

آبرنگ از ابزار بسیار لطیف برای نقاشی است. کار با آبرنگ نیاز به کاغذ مناسب و مخصوص دارد که مقوای فابریانو یا دفتر آبرنگ گزینه‌های مناسبی هستند. در کنار کاغذ یا مقوای مخصوص به دستمال‌هایی با جذب بالا، قلم موی مخصوص، اسفنج و… نیز نیاز است. سن مناسب برای شروع کار با آبرنگ از ۴ سال است تا کودک تسلط نسبی روی به دست گرفتن قلم مو و … به دست آورد.

راهنمای خرید آبرنگ

برندهای ایرانی برای خرید آبرنگ ارزان و با کیفیت، شامل پلیکان، افرا و … است و برای استفاده تخصصی‌تر آبرنگ سن پترزبورگ و وینزور به شما توصیه می‌شوند.

گواش

گواش به خاطر غلظت رنگ زیادی که دارد یکی از بهترین و مناسب‌ترین ابزار برای کار کودک است و وسیله‌ای است که حلالش آب است و خطری برای کودک در حین کار ندارد.

کودک از سن ۵ سال به بالا به راحتی می‌تواند از گواش استفاده کند و نقاشی بکشد. کودک می‌تواند روی سنگ، شیشه، آینه، کاغذ، مقوا، پارچه و … با استفاده از گواش نقاشی کند.
هنگام استفاده از گواش روی کاغذ باید دقت کنید و کاغذهایی با جذب بالا تهیه کنید؛ همچنین از نظر ابعاد برای کودک یک تا پنج سال بهتر است از کاغذهایی بزرگتر از A4 استفاده شود زیرا حرکت دست کودک در این سن از آرنج است و نیاز به سطح بیشتری برای نقاشی کشیدن دارد.
قلموی مناسب برای کار با گواش قلم موهای سرگرد هستند. حتماً چند سایز مختلف قلم مو برای کودک تهیه کنید و در اختیار او بگذارید.

آشنایی با انواع لوازم نقاشی

راهنمای خرید گواش

خرید گواش ارزان در میان محصولات ایرانی، متعلق به برند پارس است که از کیفیت مطلوبی نیز برخوردار می‌باشد. از دیگر برندهای قابل اعتماد برای خرید گواش می‌توان به گواش کرتاکالر، گواش آرتیست، گواش پنتل، گواش پلیکان، گواش لیگو اشاره نمود.

انتهای رپرتاژ آگهی