۵ عادت روزانه برای تقویت سلامت روان



توجه به سلامت روان نه تنها برای مقابله با استرس روزانه، ایجاد روابط خوب با دیگران و دستیابی به اهداف کاری، بلکه برای احساس خوب، مدیریت و داشتن الگوهای فکری سالم نیز مهم است.

به گزارش ایسنا، اگرچه ممکن است به این مشکل توجه کافی نداشته باشیم، اما عادات روزانه می تواند تأثیر قابل توجهی بر سلامت روان داشته باشد. تنبلی، دیر خوابیدن، خوردن غذای ناسالم یا دیر بیدار شدن همگی می توانند منجر به سلامتی ضعیف شوند. ترکیب عادات مثبت مانند مدیتیشن، گذراندن وقت در طبیعت، خوردن غذای سالم، تمرینات یوگا و تنفس می تواند به بهبود سلامت روان کمک کند.

کارشناسان معتقدند که: عادات ما نه تنها روز ما را شکل می دهد، بلکه ذهن، بدن و روح ما را نیز شکل می دهد. در سبک زندگی شهری، تنها چیزی که نیاز داریم آرامش است. برای رسیدن به تعادل کامل بین ذهن، بدن و روح، تنها کاری که باید انجام دهید این است که برخی از عادات سالم را دنبال کنید.

هندوستان تایمز به برخی از عادات روزانه که باعث سلامت جسم و روح می شود اشاره کرده است.

تمرین مدیتیشن: مدیتیشن یک راه عالی برای درمان جراحات و از بین بردن استرس و اضطراب غیر ضروری است. ذهن، ماهیچه ها و اعصاب را آرام می کند و ذهن را به سطحی از آرامش می رساند. مدیتیشن منظم می تواند به بهبود قابل توجهی در سلامت روان منجر شود و هنگامی که ذهن در آرامش است، بدن عاری از بیماری است.

ساعت ها را در طبیعت بگذرانید بدن باید ساعاتی را به دور از محل کار و محیط خانه بسته استراحت کند. گذراندن چند دقیقه در طبیعت به شادابی بدن و ذهن کمک می کند. هوای تازه یک محرک مغز عالی است و می تواند به آرامش ذهن کمک کند.

رژیم غذایی سالم داشته باشید: رژیم غذایی نقش بسیار مهمی در سلامت کلی ذهن و بدن دارد. هنگامی که ما غذای سالم می خوریم، بدن و ذهن به طور موثرتری پاسخ می دهند و در سطح عمیق تری به هم متصل می شوند. سعی کنید یک رژیم غذایی متعادل را در برنامه روزانه خود بگنجانید که مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین کند. سبزیجات و میوه های تازه غذاهای سالمی هستند. لازم است تا حد امکان از مصرف شکر و غذاهای سرخ شده پرهیز شود و غذاهای سالم و خوش طعم جایگزین آنها شود.

تنفس عمیق: تنفس عمیق به اندازه کافی قدرتمند است که الگوهای افکار منفی را تغییر دهد. در مواقع اضطراب نفس عمیق بکشید و بوی طبیعت را استشمام کنید. در این حالت می توان به آرامشی رسید که در آن تمام افکار منفی از ذهن دور می شود.

خواب کافی: خواب هورمون های رشد را در بدن ترشح می کند که برای سلامتی ضروری هستند. علاوه بر این، خواب کافی باعث می شود که بدن در روز بعد عملکرد موثرتری داشته باشد و انرژی کافی داشته باشید. وقتی به اندازه کافی بخوابید، بدن و ذهن شما در وضعیت بهتری قرار می گیرند.

انتهای پیام