۳ کاری که در اولین تشخیص بیماری سلیاک باید انجام دهید


گروه مردم

تشخیص بیماری سلیاک می تواند بسیار دشوار باشد. اول، هر چقدر هم که مایه تاسف باشد، وقتی پزشک شما تشخیص بیماری سلیاک را توصیه می کند، حمایت زیادی وجود ندارد. چند نفر از مشتریانم به من می گویند که به آنها گفته شد رژیم غذایی را “گوگل” کنند و سپس در را به آنها نشان دادند.

یادم می‌آید وقتی تشخیص داده شد، دکترم گفت: “بسیار خوب، شما یک متخصص تغذیه هستید، بنابراین این کار برای شما آسان است.”

بله همین بود.

مطمئناً احساس می‌کنم پایم بالاتر از بقیه است. اما باز هم برای من خیلی سخت بود. در سال اول چیزهای بیشتری از رژیم اصلی بدون گلوتن یاد گرفتم. منحنی یادگیری از خواندن درست برچسب‌ها گرفته تا اصلاح کمبود مواد مغذی تا حرکت در موقعیت‌های اجتماعی بسیار زیاد است. و البته، وقتی شما هر روز بیمار هستید، چیزها را از منظر دیگری می بینید.

این به سادگی “گوگل” در مورد رژیم غذایی بدون گلوتن نیست. و در واقع، من می گویم که استفاده از اطلاعات برای گوگل بسیار خطرناک است زیرا اطلاعات نادرست زیادی در اینترنت وجود دارد، به خصوص در مورد بیماری سلیاک و بدون گلوتن.

بنابراین، اگر به تازگی تشخیص داده شده‌اید، این سه مرحله را دنبال کنید تا سلامت خود را به مسیر درست برگردانید:

۱. کسب اطلاعات دقیق از کارشناسان تغذیه در زمینه بیماری سلیاک و بدون گلوتن

همانطور که پزشکانی هستند که در زمینه اختلالات دستگاه گوارش تخصص دارند (متخصص گوارش)، متخصصان تغذیه نیز در زمینه های خاصی تخصص دارند. و در مورد بیماری سلیاک، بسیار مهم است که یک متخصص تغذیه با این تجربه استخدام کنید.

در صورت ابتلا به بیماری سلیاک، حساسیت به گلوتن غیر سلیاک، یا حساسیت به گندم، متخصصان تغذیه با تجربه در رژیم غذایی بدون گلوتن، متخصصان تغذیه هستند که می‌خواهید به آنها مراجعه کنید. آنها نه تنها یک برنامه تحصیلی ۵ ساله برای تبدیل شدن به یک متخصص تغذیه در شهرستان خود دارند، بلکه تجربه بیشتری در رژیم غذایی بدون گلوتن دارند که به شما کمک می کند فوراً در مسیر درست قرار بگیرید.

از خرج کردن دلارهای غیرضروری برای طیف وسیعی از مکمل‌های غذایی، آزمایش‌های غیرضروری و نادرست «عدم تحمل غذایی» و ارزیابی‌های غیرضروری میکروبیوم خودداری کنید و پول سلامتی خود را عاقلانه، به زبان ساده، روی یک متخصص تغذیه سرمایه‌گذاری کنید.

نحوه کار با یک متخصص تغذیه ۱:۱ یا در تنظیمات گروهی:

  1. متخصصین تغذیه در مطب خصوصی اگر برنامه‌های مزایای شخص ثالث دارید، متخصصان تغذیه خصوصی معمولاً تحت پوشش هستند و می‌توانند زمان با هم بودن را به شما بازپرداخت کنند.

در Healthbean Nutrition، صورت‌حساب را مستقیماً به شرکت‌های بیمه می‌دهیم.

۲. متخصصان تغذیه بهداشت عمومی اگر در نزدیکی یک شهر بزرگ زندگی می کنید، ممکن است در نزدیکی یک مرکز متخصص در بیماری سلیاک زندگی کنید. به عنوان مثال، در همیلتون انتاریو، دانشگاه مک مستر دارای مرکز سلیاک است. از پزشک خود بپرسید که آیا آنها می توانند شما را به یکی از این موارد ارجاع دهند، زیرا آنها معمولاً متخصصان تغذیه را در کارمندان خود دارند.

۳. صرفه جویی در یک متخصص تغذیه: متخصصان تغذیه این خواربارفروشی تورهای گروهی از فروشگاه مواد غذایی را برگزار می کنند و می توانند به شما در گشت و گذار در فروشگاه کمک کنند تا بتوانید محصولات ایمن و سالم را برای وضعیت سلامتی خود انتخاب کنید. آنها آزاد هستند.

اگر به تور گروهی کلونا علاقه دارید، می توانید در اینجا ثبت نام کنید.

سرمایه گذاری در منابع نوشته شده توسط متخصصین تغذیه با تجربه در رژیم غذایی بدون گلوتن:

  • Shelly Case، RD، یک متخصص تغذیه کانادایی است که در بیماری سلیاک تخصص دارد و کتابی در مورد هر بیماری سلیاک نوشته است که ارزش سرمایه گذاری را دارد.
  • زندگی واقعی با بیماری سلیاک نوشته ملیندا دنیس، RD نیز یک منبع عالی است.
  • Tristcia Thompson یک متخصص تغذیه شناخته شده است که وب سایتی به نام Gluten-Free Monitor راه اندازی می کند که محصولات بدون گلوتن ارائه شده به عموم را با استفاده از آزمایش شخص ثالث آزمایش می کند. ایمن بودن یا نبودن یک محصول برای مصرف را منتشر می کند و شامل اطلاعات دقیق در مورد محصول آزمایش شده است.

۲. یک ماده، غذای کامل بخورید

بله، شما باید یاد بگیرید که برچسب ها را مانند یک حرفه ای بخوانید. این یک مهارت تغییر دهنده زندگی است که هر سلیاک باید آن را حل کند. یک ابزار ساده برای شروع یادگیری نحوه خواندن برچسب ها را می توانید در اینجا پیدا کنید.

با این حال، در حال حاضر، و به خصوص اگر بسیار تعجب کرده اید، یک نفس عمیق بکشید.

در چند هفته اول، در حالی که اجازه تشخیص را می دهید و در حالی که منتظر مراجعه به متخصص تغذیه هستید، می توانید به سادگی غذاهای کاملی را انتخاب کنید که لیست مواد لازم برای چرخه خوردن ندارند. و برای تهیه یک غذای ساده و خوشمزه که با غذاهای کامل درست شده است، نیازی به گواهی سرآشپز حرفه ای نیست.

محصولات تازه مانند سیب، کلم پیچ، سیب زمینی، چغندر، پرتقال، آووکادو، گوجه فرنگی، مرغ معمولی، ماهی، توفو و تخم مرغ لیست مواد تشکیل دهنده ندارند و تهیه آن آسان است.

می توانید در یک سینی غذاهای سریع به نام غذاهای چینی تهیه کنید که می تواند بسیار خوشمزه باشد. به عنوان مثال، فلفل، پیاز و حبه های سیب زمینی شیرین را در سینی فر قرار دهید. چند قاشق غذاخوری روغن روی آن بپاشید. در دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه تفت دهید. روی آن یک تخم مرغ متوسط، چند گوجه گیلاسی و حبه های آووکادو ریخته و ظرف ۳۰ دقیقه یک کاسه هش آماده خواهید داشت.

۳. گروه های پشتیبانی را پیدا کنید

تشخیص بیماری سلیاک می تواند بسیار انزوای اجتماعی باشد. حتی ممکن است خطر افسردگی را به دلیل چالش مهم سازگاری با سبک زندگی بدون گلوتن (پس از سلیاک) افزایش دهد.

انجمن سلیاک کانادا صدای همه کانادایی های مبتلا به بیماری سلیاک است. آنها یک سازمان عالی هستند و بنابراین من شما را تشویق می کنم که از راه های زیر با آنها ارتباط برقرار کنید:

  1. از وب سایت انجمن سلیاک کانادا دیدن کنید
  2. به گروه FB بسیار پر انرژی و جذاب انجمن سلیاک کانادا بپیوندید

علاوه بر این، بسیاری از شهرها دارای گروه های حمایتی رایگان سلیاک هستند. با آنها نیز ارتباط برقرار کنید!

  1. گروه پشتیبانی شخصی سلیاک Kelowna
  2. گروه پشتیبانی آنلاین FB Okanagan



سریعترین رژیم لاغری