پنج چیز ضروری برای مراقبت از پوست

مراقبت از پوست یک موضوع حساس است. وقتی به دنیا می‌آییم، پوست کودک نرم می‌شود و با گذشت زمان خشک‌تر، زبرتر و شل‌تر می‌شود. هورمون ها می توانند باعث بسته شدن منافذ شوند که در نتیجه جوش و آکنه ایجاد می شود. افزایش سن باعث افتادگی و چروک شدن پوست می شود. انتخاب های محیطی و زندگی مانند سیگار کشیدن می تواند آسیب را بیشتر کند. پنج چیز به طور خاص در مبارزه با اثرات زمان و محیط اطراف ما بر روی پوست ما مفید است.

تمام مراحل مراقبت از پوست باید با یک پاک کننده خوب شروع شود. مهم است که توجه داشته باشید که چه نوع پوستی دارید. برخی از افراد پوست چرب دارند در حالی که برخی دیگر پوست سفت و خشک دارند. برخی افراد ترکیبی از هر دو نوع را دارند. افراد زیادی هم هستند که پوست حساسی دارند. بسیاری از پاک کننده ها به طور ویژه برای هر نوع پوستی فرموله شده اند. چربی اضافی روی پوست می تواند منجر به افزایش جوش ها شود. پوست خشک بلافاصله پس از پاکسازی به شدت سفت می شود. پوست خشک ممکن است پوسته پوسته شود. پوست مختلط در ناحیه T چرب و در جای دیگر خشک می شود. مراقبت خوب از پوست نیاز به پاکسازی در صبح و شب دارد.

مرطوب کننده دومین چیزی است که برای مراقبت از پوست ضروری است. مرطوب کننده کمک می کند تا روغن های طبیعی شسته شده در طول پاکسازی را بازیابی کند. لوسیون هایی که روی بدن استفاده می شود نباید روی صورت مالیده شود. برخی از مرطوب کننده ها به طور ویژه برای محافظت در برابر چین و چروک با افزایش سن ساخته شده اند. برخی از مرطوب‌کننده‌ها حاوی کرم‌های ضد آفتاب هستند که به محافظت در برابر نور خورشید در طول روز کمک می‌کنند. برای احیای پوست هنگام خواب باید از مرطوب کننده های مختلف در شب استفاده کرد. مرطوب کننده همیشه باید بخشی از هر روتین مراقبت از پوست باشد.

آب سومین چیزی است که باید در هر رژیم مراقبت از پوست گنجانده شود. توصیه می شود روزانه ۶ تا ۸ لیوان آب بنوشید. آب برای کمک به عملکرد صحیح بدن مورد نیاز است. همچنین به پاکسازی منافذ پوست کمک می کند و پوست را شاداب و درخشان نگه می دارد. آب به حفظ رطوبت پوست از داخل کمک می کند.

ورزش برای مراقبت از پوست نیز مهم است. بسیاری از متخصصان موافق هستند که ورزش می تواند ظاهر و احساس پوست را بهبود بخشد. ورزش گردش خون را بهبود می بخشد و به دفع سموم کمک می کند. به رساندن مواد مغذی به پوست کمک می کند و تولید کلاژن را تشویق می کند که چین و چروک را کاهش می دهد. ورزش همچنین در کاهش استرس موثر است که به نوبه خود می تواند آکنه را کاهش دهد. مهم است که به یاد داشته باشید بلافاصله بعد از ورزش تمیز کنید تا از مسدود شدن منافذ جلوگیری کنید.

رژیم غذایی آخرین عنصر ضروری در یک رژیم خوب مراقبت از پوست است. مانند آب، یک رژیم غذایی سالم به عملکرد صحیح بدن کمک می کند. رژیم غذایی همچنین مسئول رساندن مواد مغذی مهم به پوست ما است. ویتامین A که از لبنیات کم چرب به دست می آید، به شادابی پوست کمک می کند. غذاهای غنی از آنتی اکسیدان مانند انواع توت ها به جوان تر شدن پوست کمک می کنند. روغن های سالم به حفظ رطوبت پوست کمک می کنند. چای سبز، غلات کامل، ماهی سالمون و آجیل همگی برای پوست مفید هستند.

مراقبت از پوست خوب آسان به دست نمی آید. با این ۵ مورد، پوست برای مدت طولانی سالم، شاداب و جوان تر خواهد بود.

سریعترین رژیم لاغری