میانبر Monster to Anywhere – ایسنا



با دور شدن از دنیای واقعی، می بینیم که مسئله درک احساس سکون و فردیت در فضای مجازی عینی تر می شود. فراوانی وبلاگ نویسان در هر زمینه و تبلیغات بسیار شدید سایت های شرط بندی در سال های اخیر نمونه های عینی از روش های غلط جمع آوری ثروت بدون تجربه و بدون درک معیار “صبر” است.

به گزارش ایسنا، “جام جم” وی درباره ریشه‌های گرایش جامعه به جذب ثروت در کوتاه‌مدت می‌نویسد: «جامعه ایران از یک سو به دلیل ویژگی‌های جوامع توده‌ای فاقد گروه‌های اجتماعی سازمان‌یافته است و از سوی دیگر به دلیل جامعه یک‌سویه. بنابراین طبقات اجتماعی به پدیده ای متناقض تبدیل می شوند در نتیجه در جامعه ما قشربندی اجتماعی به دلیل موانع و تحولات اجتماعی نامتعادل پایدار و منظم نیست، یعنی مثلاً دهک های پایین دستی را می بینیم که اساساً نیازهای آنها برابر است. به طبقه متوسط ​​اما از نظر اقتصادی در محرومیت هستند. نتیجه این فرآیند این است که ما هیچ مرزی نداریم طبقه بندی روشن و شفاف.

وجود خودخواهی در طبیعت انسان (یک اپیدمی روانشناختی) یکی از اولین موارد معرفی انسان به عنوان یک گونه در میان نظریه پردازان اقتصادی است. بسیاری از جامعه شناسان نیز با پیشنهاد وجود انگیزه منفعت شخصی در انسان و ارتباط آن با منافع اجتماعی، انسان عاقل را که تصمیم طبیعی خودخواهانه اش به دنبال منافع اجتماعی است، به تصویر کشیده اند.

ایجاد اقتصاد خرد بدون اثبات جایگاه مصرف کننده به عنوان یک نوع مطلوبیت غیرممکن بود، اما آیا شاهد تحقق این نظریه اقتصاد خرد در مسائل اقتصادی هستیم که یک گروه، یک شرکت یا یک فرد تنها به دنبال تامین رضایت مالی و جمعی خود باشد. نیاز به سود حاصل نمی شود؟ بعید است

در این میان شکل گیری باندهای قدرت و رویکرد آنها به مراکز مالی پولی ناشی از اراده فرد و غریزه خودخواهانه او نسبت به گروه نیز مورد بحث قرار می گیرد. افرادی که در قالب شرکت های پوسته ای سعی در جذب افراد حریص و نادان داشته اند، نوعی عینی از پیامدهای فردگرایی در حوزه اقتصادی هستند.

تمایل به مداخله

اما جدای از مسئله فردیت در عرصه های اقتصادی و اجتماعی، گنجاندن احساس «بقیه» در جامعه شکل دیگری از تمایل به جمع آوری سریع ثروت است. “چرا که نه؟” را تکرار کنید. یا “چرا من نه؟” به عنوان دو نیروی اغواگر در طبقه متوسط، به ویژه در میان جوانان ایرانی، اگرچه تفاوت هایی بین گروه های سنی مختلف شهری (و حتی غیرشهری) دیده می شود، اما اقداماتی را انجام داده اند که به نظر می رسد میانبرهایی ایجاد کند.

اما با درک مشکل فردگرایی اقتصادی و معنای روانی باقیمانده ها، باید پذیرفت که مقیاس زمانی نسل سوم و چهارم پس از انقلاب امروز بسیار سریعتر از گذشته در نوسان است. به نظر می رسد که جوانان ایرانی تیک تاک ساعت را سریعتر از الان می بینند. بنابراین، شهروندان چه در عرصه فرهنگ و چه در حوزه اقتصاد، سعی می کنند سریعتر از آنچه تصور می شود به مفاهیم یا حتی منافع دست یابند. به نوعی «همه ایده ها را زودتر بررسی کنید».

حمله به بورس ها، ارزهای دیجیتال و ارزهای خارجی نمونه دیگری از مبارزه اجتماعی شهروندان بر سر موضوع تسریع ثروت است که عمدتاً خسارات جبران ناپذیری به بار آورده است. در این صورت هر شهروندی بدون کوچکترین تجربه ای وارد بازارهایی می شود که مملو از ریسک های سرمایه گذاری و کم کاری است.

اقامت مجازی

اما هر چه از دنیای واقعی دور می شویم، می بینیم که مسئله درک احساس سکون و فردیت در فضای مجازی بیشتر موضوعی می شود. انبوه وبلاگ نویسان مختلف در هر زمینه و تبلیغات بسیار شدید سایت های شرط بندی در سال های اخیر نمونه های عینی از روش های غلط جمع آوری ثروت بدون تجربه و بدون درک معیار “صبر” است.

فردی درخشان با نوشیدنی های فراوان، سیگاری، زنان و دخترانی در لیموزین همان چیزی است که فالوور هر روز صبح می بیند و شب را به امید ظاهر شدن می گذراند. در این بین اعتماد کاذب ایجاد شده بین فالوور و ترومپت مجازی خوراک اصلی و مشوق ورود فرد به سایت ارائه شده توسط ترومپت مجازی است. البته اثربخشی پارامترهای اغواگر عموماً به دلیل هویت ساختاری مخرب آنها است.

چگونه بت ها تحت تأثیر قرار می گیرند؟

شعب پس از جذب مخاطب با ایجاد فضای بصری ناشی از طنز و سکسی، در اولین گام شروع به تشویق مخاطبان برای ورود به عرصه شرط بندی فوتبال در میان داستان های خود کردند، موجی گسترده در ابتدای سال ۱۳۹۳ که به تدریج آغاز شد. شروع به دنبال کردن این تبلیغات، داستان هایی که برای چندین ساعت به پلتفرم ویدیویی معمول در صفحات مختلف گسترش می یابد. یک سال بعد و در اواسط سال ۲۰۱۵، این حرکات زنجیره ای به آشنایی مردم با برخی از بازی های قمار نزدیک شد و در نهایت گسترش سایت های شرط بندی یا بت ها کلید خورد.

کاربرانی که برای اولین بار با سایت های شرط بندی مناسب روبرو می شوند، یک توریست در سالن اصلی کازینو یک هتل لاس وگاس است. تفاوت این است که بسیاری از گردشگران از عواقب بازی در لاس وگاس آگاه هستند، اما کاربران اینترنت گمان می کنند که گنج پنهان در یک بت حضور آنها را می خواهد. با ورود به سایت های بت، اولین جلوه آن، گسترش شعارهای توخالی یک شبه پولدار شدن، مقاومت، استقامت، تغییر زندگی است. موضوعی که با ایده های تجاری مانند «قورباغه ها قورت بده»، «لطفا گوسفند نباشید»، «راز» و «فناوری ذهن» رواج پیدا کرده، پیش از این در ذهن مردم باز شده است. به این ترتیب موضوع تغییر وضعیت فعلی زندگی کاربر به عنوان اولین هدف تبلیغاتی سایت های آیدل در نظر گرفته خواهد شد.

چه کار باید بکنیم

برای درک این سوال به دو صورت واقعی و فرضی باید توجه داشت که اگر مسئولان به درستی در برابر نسل جوان قرار گیرند، چه در دوره تحصیلات تکمیلی و چه در دوره ایجاد تخصص برای جوانان، درک بهتری از موضوع وجود دارد. می توان با انباشت ثروت به دست آورد.

اساساً امرار معاش و ارتقای سطح زندگی در فرهنگ ایرانی و در آموزه های اسلامی هیچ گاه مورد نکوهش قرار نگرفته است و تنها به برخی مسائل حقوقی بین شهروندان و جامعه تأکید شده است، اما متأسفانه راه های سریعتر جذب ثروت، تعهد ویژه ای را به مردم نشان داده است. تابعیت آنها به جامعه و جامعه در مقابل شهروند اهمیت نمی دهند و در نهایت با گسترش فضاهای پرخطر و سودآور، سرمایه های اندک طبقه متوسط ​​یا پایین را هدف قرار می دهند.

انتهای پیام