فناوری برای رسیدن به اوج بازده فردی



Pomodoro یک سیستم مدیریت زمان است که پیشنهاد می کند وظایف کاری خود را به بخش های ۲۵ دقیقه ای تقسیم کنید و بین آنها استراحت کنید. اما گزینه دیگری نیز وجود دارد که انعطاف پذیری بیشتری دارد و به شما امکان می دهد آن را مطابق با نیاز خود شخصی سازی کنید. نام این گزینه Flute Time Technology است.

به گزارش ایسنا، فراد او نوشت: امروزه تکنیک‌های بهره‌وری بی‌شماری وجود دارد که ادعا می‌کنند شما را به بالاترین سطوح بهره‌وری در محل کار می‌رسانند. در میان آنها، تکنیک های کمی شناخته شده و پرکاربرد به جز پومودورو وجود دارد. Pomodoro یک سیستم مدیریت زمان است که پیشنهاد می کند وظایف کاری خود را به بخش های ۲۵ دقیقه ای تقسیم کنید و بین آنها استراحت کنید.

این ایده حول محور این مفهوم می چرخد ​​که اکثر مردم پس از ۲۵ دقیقه کار مداوم تمرکز خود را از دست می دهند. در نتیجه برای حفظ کارایی باید ریست شود. اما این ایده یک مشکل دارد: هیچ دو شغلی و هیچ دو نفری شبیه هم نیستند. بنابراین، یک سیستم تولیدی را نمی توان به عنوان یک نسخه پایدار برای همه و همه چیز توصیف کرد.

اما گزینه دیگری نیز وجود دارد که انعطاف پذیری بیشتری دارد و به شما امکان می دهد آن را مطابق با نیاز خود شخصی سازی کنید. این گزینه را نام ببرید تکنیک زمان فلوت او هست. در این مقاله همه چیز را در مورد تکنیک فلوت و نحوه استفاده از آن خواهید خواند.

تکنیک فلوت چیست؟

تکنیک فلوت به اندازه تکنیک پومودورو شناخته شده نیست. از بسیاری جهات، این تکنیک از نوادگان مستقیم پومودورو، زاییده افکار زوئی رد بویز است، که آن را به عنوان وسیله ای برای غلبه بر کاستی هایی که هنگام استفاده از تکنیک پومودورو تجربه کرد، ایجاد کرد.

او متوجه شده است که به حجم کاری ۲۵ دقیقه‌ای پایبند است که معمولاً در جریان کار او تداخل ایجاد می‌کند و در نهایت به کارایی او آسیب می‌زند تا اینکه آن را افزایش دهد (روند کار به معنای احساس غرق شدن در یک کار است). برای حل این مشکل، Zoe به دنبال ایجاد سیستمی بود که جنبه های مفید تکنیک پومودورو را حفظ کند و در عین حال به آن اجازه ورود و ماندن در یک جریان کاری مثبت را بدهد.

اصول زمان فلوت

برای شروع کار با تکنیک فلوت، اولین کاری که باید انجام دهید این است که برنامه ای ایجاد کنید که به شما در مدیریت فعالیت های روزانه کمک کند. شما می توانید این کار را با کمک کامپیوتر یا دستی انجام دهید. در هر صورت، روشی را انتخاب کنید که برای شما راحت‌تر است. موارد زیر را در بخش عناوین ستون این جدول زمانی بگنجانید:

نام کار
زمان شروع
زمان پایان
حواس پرتی
کل زمان کار
کل زمان استراحت

نمونه برنامه یک روزه بر اساس تکنیک فلوت زمان:

یک ماموریت انتخاب کنید

در ابتدا، کاری را که می خواهید در همان روز به پایان برسانید، انتخاب کنید. این باید واضح باشد، این چیزی است که می توانید در زمانی که دارید به خوبی انجام دهید. مثلاً نباید چیزی شبیه «خانه را رنگ کن» باشد. اگر کاری را انتخاب کنید که زمان بر و سخت باشد، انجام آن برای شما دشوار خواهد بود. بنابراین سعی کنید کارهایی که در ذهن دارید را به بخش های کوچک و قابل مدیریت تقسیم کنید.

شروع کنید

قدم بعدی این است که شروع کنید. نام کار را در ستون «نام شغل» و سپس زمان شروع را در ستون «زمان شروع» وارد کنید. تنها قانونی که باید از آن پیروی کنید این است که شما اجازه ندارید چندین کار را همزمان انجام دهید. فقط یک کار خاص! این قانون شما را مجبور می کند که فقط بر روی کاری که باید انجام دهید تمرکز کنید و عوامل خود محوری را کاهش دهید.

تا زمانی که نیاز به استراحت داشته باشید به کار خود ادامه دهید

در این مرحله شما آزادید تا هر زمانی که دوست دارید به کار ادامه دهید، اما اگر بعد از ۱۵ دقیقه احساس خستگی کردید، کار را متوقف کنید و استراحت کنید. اگر در کار غرق شده اید، وقت خود را تلف می کنید و می توانید یک ساعت بدون استراحت کار کنید، مشکلی نیست!

ایده این تکنیک این است که سبک های خود را شناسایی کنید و کار خود را به بخش هایی تقسیم کنید که برای شما مناسب است. اگر تمرکز خوبی روی کارهای خاص ندارید، سعی کنید برای مدت زمان کوتاه تری روی آنها کار کنید. اگر در انواع دیگر کارها غرق شدید، متمرکز بمانید و تا زمانی که می خواهید به کار ادامه دهید و می توانید برای افزایش بهره وری خود تلاش کنید.

احتمالاً به این نتیجه خواهید رسید که طولانی ترین زمانی که می توانید روی چیزی تمرکز کنید حدود ۹۰ دقیقه یا بیشتر است. این زمان مطابق با ریتم فوق جراحان است، دوره های متناوب هوشیاری و استراحتی که مغز ما در طول روز طی می کند.

مطالعات موردی زیادی وجود دارد که نشان می دهد چگونه استراحت منظم بهره وری را بهبود می بخشد. این یکی از دلایلی است که شکست های اجباری بخشی از تکنیک پومودورو است. اما شواهدی وجود دارد که نشان می دهد رویکرد زمان فلوت با استراحت های غیر اجباری که به فرد بستگی دارد نیز کار می کند.

خوب استراحت کن

وقتی احساس نیاز به استراحت کردید، کار را رها کنید و استراحت کنید. فقط مطمئن شوید که مایل هایی که دارید و زمان انقضای آنها را پیگیری کنید. استراحت کوتاه یا طولانی بستگی به میل شما دارد، اما از این امتیاز سوء استفاده نکنید، در غیر این صورت مجموع زمان استراحت شما بیشتر از زمان کاری شما خواهد بود.

قاعده کلی این است که سعی کنید بعد از ۲۵ دقیقه کار به مدت پنج دقیقه استراحت کنید و زمان استراحت را متناسب با کار طولانی تر افزایش دهید. ممکن است لازم باشد از تایمر استفاده کنید تا کار خود را به موقع از سر بگیرید. هنگامی که تعطیلات شما تمام شد، فراموش نکنید که زمان بازگشت به کار و زمان استراحت خود را در برنامه ثبت کنید.

در صورت حواس پرتی دلیل را یادداشت کنید

همیشه مواقعی وجود دارد که به دلایلی حواس شما پرت می شود. حواس پرتی شما ممکن است یک تماس تلفنی، یک ایمیل فوری یا حتی نیاز به دستشویی رفتن باشد. در این موارد آن را در ستون «حواس پرتی» ثبت کنید. سعی کنید عوامل حواس پرتی را کاهش دهید، اما آنها را مجبور نکنید، زیرا گاهی اوقات حواس پرتی اولویت بیشتری نسبت به شغل فعلی شما دارد. بنابراین به جای نادیده گرفتن یا برخورد با عوامل حواس پرتی، هر طور که صلاح می دانید با آنها رفتار کنید.

این روند را تا پایان کار تکرار کنید

در مرحله بعد تنها کاری که باید انجام دهید این است که مراحل قبلی را تکرار کنید تا کار در دست انجام شود. در پایان هر کار، زمان تکمیل را در جدول زمانی ثبت کنید. در صورت تمایل می توانید کل زمان کار خود را پس از اتمام کار محاسبه کنید یا این کار را به پایان روز موکول کنید. هنگام تکمیل چندین کار. مهمترین چیز این است که هیچ شکافی در پیگیری برنامه خود ایجاد نکنید. زمانی که برنامه های شما کامل می شود، به دارایی شما تبدیل می شوند. این دارایی به شما توانایی ایجاد یک برنامه کاری را می دهد که تولید روزانه شما را افزایش می دهد.

تحلیل کلی برنامه ها

اگرچه زمان کار و استراحت روزانه به شما کمک می کند تا کار را انجام دهید، اما دلیل مهم دیگری برای انجام این کار وجود دارد. این جدول زمانی به شما نشان می دهد که چگونه برنامه روزانه ایده آل خود را گام به گام برنامه ریزی کنید. در نتیجه، در پایان هر هفته زمانی را برای مقایسه برنامه های این هفته با هفته های قبل اختصاص دهید. ممکن است ببینید که برخی از الگوها در حال شکل گیری هستند. برای مثال، ممکن است به این نتیجه برسیم که طولانی‌ترین دوره کاری شما معمولاً قبل از ناهار است، یا اینکه در زمان‌های خاصی از روز حواس‌پرتی‌های شما بیشتر است. می توانید از این داده ها برای برنامه ریزی موثرتر هفته های آینده استفاده کنید.

بدون شک، همه می خواهند مهم ترین وظایف خود را در شلوغ ترین ساعات روز بگنجانند. بنابراین با مرور برنامه‌های آخر هفته‌تان، می‌توانید زمانی را که به مهم‌ترین کارهایتان در هفته جدید اختصاص می‌دهید، مشخص کنید که می‌دانید می‌توانید بدون وقفه روی آن‌ها تمرکز کنید. در عوض، فکر خود را به چیزهای خوب زندگی، مانند کار روزانه خود تغییر دهید. به علاوه، بدانید که چه زمانی روز را صرف پاسخ دادن به ایمیل ها یا تماس های تلفنی کنید. بررسی و مقایسه برنامه ها با برنامه های هفته های گذشته نه تنها بهره وری شما را افزایش می دهد، بلکه خطاهای کاری شما را نیز کاهش می دهد.

شباهت های کلیدی بین زمان فلوت و پومودورو

اگر با اجرای پومودورو آشنا هستید، شاید شباهت های آن و فلوت را متوجه شده باشید. فناوری فلوت به طور خاص برای حفظ سه ویژگی مهم تکنیک پومودورو طراحی شده است:

ردیابی دقیق زمان

یکی از دلایلی که روش پومودورو برای بسیاری از افراد کار می کند این است که یک سیستم ردیابی زمان جدی است. شما مجبور هستید کار خود را به بخش های ۲۵ دقیقه ای تقسیم کنید تا در مورد وظایف آینده و نحوه مدیریت زمان بیاموزید. این ویژگی ها به تنهایی از اتلاف وقت گرانبها شما جلوگیری می کند، زیرا مجبورید هر دقیقه از زمان خود را بشمارید. فناوری فلوت نیز این ویژگی را دارد.

از شر چندوظیفه خلاص شوید

در سبک پومودورو شما باید یک کار را انتخاب کرده و آن را کامل کنید و با استفاده از تایمر فقط ۲۵ دقیقه برای هر قسمت از کار وقت بگذارید. نکته مهم در مورد این این است که شما را روی کار متمرکز نگه می دارد، زیرا از لحظه ای که تایمر شروع می شود، می دانید که با چه چیزی تمام می کنید، بنابراین وسوسه نشوید که تسلیم شوید و ادامه دهید. اگرچه در تکنیک زمان فلوت نیازی به استفاده از تایمر نیست، اما عمل نوشتن برنامه کاری همان تاثیر تایمر را دارد. از آنجایی که می دانید با کمک این جدول زمان صرف شده برای کار خود را پیگیری می کنید، بنابراین تا زمانی که کارتان تمام شود، روی همان کار تمرکز می کنید.

اوقات فراغت را تسهیل کنید

خستگی یکی از بزرگترین عواملی است که باعث کاهش بهره وری می شود. شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد استراحت برای حفظ اوج عملکرد کاری ضروری است. این راز واقعی شهرت و موفقیت پومودورو است، یعنی استراحت را اجباری و اجتناب ناپذیر می کند. در مقایسه با تکنیک پومودورو، تکنیک فلوت نیز بر دوره های استراحت تاکید دارد، با این تفاوت که شما را مجبور به انجام این کار نمی کند مگر اینکه نیاز به استراحت داشته باشید. در نتیجه، خود انضباطی فردی برای موفقیت در استفاده از تکنیک فلوت ضروری است. اگر بتوانید تایمر را پیگیری کنید، دلیلی وجود ندارد که نتوانید یاد بگیرید که از نشانه های بدن خود پیروی کنید.

نتیجه

تصادفی نیست که تکنیک پومودورو بسیار محبوب است. اما اگر مدتی است که از این تکنیک استفاده می کنید و از ساختار مستحکم آن خسته شده اید، پیشنهاد می کنیم تکنیک فلوت تایم را حداقل برای یک یا دو هفته امتحان کنید. ممکن است متوجه شوید که این تکنیک بیشتر از قبل با سبک کاری شما مناسب است و بهره وری شما را افزایش می دهد.

منبع: lifehack

انتهای پیام