غذا خوردن در بیرون از خانه سوالاتی که باید بپرسید آیا بیماری سلیاک دارید یا خیر


غذا خوردن در رستوران

بیرون غذا خوردن سخت ترین بخش زندگی با بیماری سلیاک است. به محض تشخیص این بیماری مزمن، غذا خوردن در بیرون برای همیشه تغییر می کند. دیگه هیچوقت مثل قبل نمیشه این یک بررسی واقعی تاسف بار برای کسانی است که مبتلا به سلیاک هستند. میدونم خشن به نظر میاد اما حقیقت دارد. دیگر هیچ گونه خودانگیختگی در غذا خوردن در بیرون وجود ندارد.

اما این بدان معنا نیست که نمی توانید بیرون غذا بخورید. شما فقط باید انتظارات خود را تغییر دهید و روش جدیدی برای غذا خوردن در خارج از خانه یاد بگیرید. هنوز هم می تواند سرگرم کننده باشد (اگر اجازه دهید)، اما برای اطمینان از ایمن بودن آن تا حد امکان تلاش لازم است.

سوالی که باید از خود بپرسید این است: “آیا می‌خواهید اجازه دهید این شما را ناامید کند یا از پس چالش بر می‌آیید؟”

من مبتلا به بیماری سلیاک هستم و می توانم به شما بگویم، سهم من از مهمانی های دهانی بوده است. او برای من غذای GF آورد، و بعد از کباب کردن اضافی، واقعاً GF نبود و من چیزی نخوردم در حالی که همه از شام خود لذت می بردند. من مجبور شدم نزدیک غذای سوخته بخورم در حالی که غذای من برای مدت طولانی در فر مانده بود و چیز دیگری برای خوردن وجود نداشت و من از گرسنگی می‌مردم.

نکته این است که سلیاک گاهی اوقات می تواند مکش کند. من می دانم که شما بچه ها این را درک می کنید. اما سعی می کنم اجازه ندهم که از سرم غلبه کند. می دانم که می تواند سخت باشد. اما، شرایط بسیار بدتری وجود دارد. اینکه بتوانید این بیماری را عمدتاً با غذا مدیریت کنید، نعمتی است که گاهی اوقات ممکن است دشوار باشد (برای گفتن این حرف سر من فریاد نزنید!). این بدان معنا نیست که ما نیازی به درمان های اضافی برای کمک به کنترل بیماری سلیاک نداریم، همانطور که مطمئناً انجام می دهیم، اما غذا همیشه نقش مهمی در مدیریت بیماری ما خواهد داشت.

بنابراین، اگر برای تشخیص خود در مکان مناسبی هستید زیرا احساس می‌کنید در مکان مناسبی هستید تا بیرون از خانه خود برای صرف غذا بیرون بروید، این پست ممکن است حاوی نکات شروع مفیدی برای شما باشد.

۳ نکته مهم برای غذا خوردن در رستوران ها:

  1. دانلود Eating Out Resources. سه منبع عالی وجود دارد که من رفتن به کانادا را توصیه می کنم
  • گلوتن یاب: این برنامه بدون گلوتن تایید شده توسط انجمن سلیاک کانادا است که به رستوران ها می آموزد که چگونه به افراد مبتلا به بیماری سلیاک به اندازه کافی خدمات ارائه دهند. با مراجعه به سایت می توانید رستوران هایی را که مراحل تأیید را طی کرده اند جستجو کنید.
  • بدون گلوتن برای من پیدا کنید: این یک برنامه آیفون است که می‌توانید برای یافتن رستوران‌های بدون گلوتن برای مبتلایان به بیماری سلیاک، فیلترهایی را روی آن اعمال کنید.
  • پیشنهاد می کنم از فیلتر «سلیاک» استفاده کنید و سپس نظرات را بخوانید. من معمولاً فقط رستوران‌هایی را انتخاب می‌کنم که ۹۵ تا ۱۰۰ درصد نظراتشان را برای افراد مبتلا به بیماری سلیاک داشته باشند.

منابع خاص در بریتیش کلمبیا: با توجه به اینکه من اهل بریتیش کلمبیا هستم، مجبور شدم منابع عالی را برای BC گنجانده باشم.

  • کاربرد لانه زنبوری. می‌توانید فیلترهایی را برای این فیلتر نیز وارد کنید که شامل پروتکل‌های ایمن برای سلیاک برای تهیه غذا می‌شود.
  • صحنه سلیاک. این سایت حاوی چندین توصیه رستوران بدون گلوتن است که گزینه های امن تری برای مبتلایان به بیماری سلیاک است.

۲. ساعت ۱۰ صبح یا ۳ بعدازظهر با مرکزی که می‌خواهید غذا بخورید تماس بگیرید تا مطمئن شوید که شلوغ نیست و آنها وقت دارند به سؤالات شما پاسخ کامل دهند. بخواهید با مدیر صحبت کنید و موارد زیر را بپرسید:

  • “من مبتلا به بیماری سلیاک هستم و در حال بررسی خوردن در محل شما هستم. آیا منوی بدون گلوتن دارید؟”
  • “برای جلوگیری از آلودگی متقابل در آشپزخانه چه می کنید؟”

شهود خود را اینجا بشنوید. شما به دنبال برخی از پاسخ های زیر هستید:

  • آنها قبل از تهیه یک وعده غذایی بدون گلوتن برای فرد مبتلا به بیماری سلیاک از تجهیزات جداگانه یا تجهیزات شستشو استفاده می کنند
  • برای تهیه غذای شما از مواد تازه از پشت استفاده می کنند
  • آنها دارای یک آلرژن هستند که شناسایی آلرژن ها را برای کارکنان آسان تر می کند (اینها اغلب شامل گلوتن هستند، نه فقط گندم)
  • قبل از تهیه یک وعده غذایی برای افراد مبتلا به بیماری سلیاک، دست ها را بشویید یا دستکش را عوض کنید
  • آنها سفارش شما را در قسمت جداگانه ای از آشپزخانه سرو می کنند
  • آنها یک سرخ کن عمیق دارند که ۱۰۰٪ بدون گلوتن است.
  • آنها یک توستر بدون گلوتن یا نان تست GF در یک تابه تمیز یا در فر دارند
  • آنها یک گریل تمیز و بدون گلوتن برای کباب کردن منابع پروتئینی دارند
  • آنها یک منوی GF دارند یا می توانند به راحتی برخی از آیتم های منو را برای GF تنظیم کنند

۳. آنلاین شوید و لیست آنها را ببینید. آنچه را که فکر می کنید ممکن است سفارش دهید انتخاب کنید و هرگونه نگرانی بالقوه گلوتن و آلودگی متقابل را شناسایی کنید. این نگرانی‌ها را با تماس و صحبت با سرآشپز مطرح کنید تا مطمئن شوید که او می‌تواند آنها را برطرف کند.

بزرگترین توصیه من: فهرست GF نقطه شروع برای محدود کردن انتخاب های شما است. این مورد را ذاتا ایمن نمی کند. برای اطمینان از اینکه آیتم حاوی منابع شفاف گلوتن است و احتمال آلودگی متقاطع را کاهش دهید، به پرسیدن سؤالات ادامه دهید.

می‌توانید یکی از منابع زیر را دانلود کنید، جایی که من سؤالاتی را که می‌خواهید بپرسید برای کاهش خطر آلودگی متقاطع در ۵ غذای معمولی که در رستوران‌ها سرو می‌شود، توضیح می‌دهم.

جزوه “سوالاتی برای پرسیدن برای کاهش خطرات آلودگی متقاطع در موارد فهرست عمومی” را دریافت کنید



سریعترین رژیم لاغری