غذاهایی که به پیشگیری از سرطان پوست کمک می کنند

سرطان پوست سردردی برای مجمع جهانی بهداشت بوده است. طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت، از هر ۳ بیمار سرطانی که تشخیص داده می شود، ۱ نفر سرطان پوست است و در حال حاضر، این رقم نگران کننده است. بنیاد سرطان پوست می گوید از هر ۵ آمریکایی ۱ نفر در طول زندگی خود به سرطان پوست مبتلا می شوند. هر دو دسته سرطان های ملانوما و غیر ملانومایی روز به روز در حال افزایش هستند. مشاهده می شود که بروز این بیماری با قرار گرفتن تفریحی در معرض آفتاب و سابقه آفتاب سوختگی ارتباط دارد. بنابراین افراد باید مراقب سبک زندگی، عوامل خطر فردی و عادت غذایی خود باشند تا از این بیماری دور بمانند.

وقتی صحبت از غذا می شود، تحقیقات می گوید که آنتی اکسیدان های خارجی در بدن شما از آسیب رادیکال های آزاد مرتبط با توسعه سرطان جلوگیری می کند. مواد غذایی حاوی مواد ضد رگ زایی نیز از رشد سلول های سرطانی در بدن جلوگیری می کند. بیایید برخی از غذاهایی را که باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید فهرست کنیم.

صدف و ماهی های چرب طبیعی:

این امر باعث تامین امگا ۳ می شود. این را حداقل هفته ای یکبار مصرف کنید. اسید چرب امگا ۳ از رشد سرطان پوست جلوگیری می کند و التهاب را کاهش می دهد. صدف‌ها دارای روی نیز هستند.

چای:

گروه کاری بیشتر قهوه را به چای دوست دارند، اما توصیه می شود یک فنجان چای سبز یا قرمز حاوی آنتی اکسیدان های پلی فنل میل کنید. این خاصیت در چای به محدود کردن پروتئین مورد نیاز برای رشد سرطان پوست کمک می کند.

غذاهای غنی از آنتی اکسیدان:

احتمالاً لازم نیست فهرستی از این غذاها را آویزان کنید، اما باید مطمئن شوید که هر بار که به سوپر مارکت می روید آنها را خریداری می کنید. لیست یک لیست جامع نیست. شما برخی از آنها را به صورت روزانه مصرف می کنید.

مقداری سبزیجات مانند هویج، اسفناج، سیب زمینی شیرین، گوجه فرنگی، سبزیجات برگ دار، بروکلی و غیره مصرف کنید.

میوه هایی مانند زردآلو، انبه، میوه انگور، پرتقال، لیمو، توت حصیری، خربزه، هندوانه، گواوا و غیره مصرف کنید.

مقداری آجیل و دانه هایی مانند بادام، آجیل برزیلی، تخمه آفتابگردان، سویا و غیره تهیه کنید.

با این حال، می‌توانید اکنون در گوگل فهرستی از غذاهای حاوی بتاکاروتن، لوتئین، لیکوپن، سلنیوم، روی، ویتامین A، C، D و E دریافت کنید. بهترین کار این است که از عوامل خطر مانند قرار گرفتن در معرض آفتاب، کار در فضای باز، حمام آفتاب شدید، و غیره. اگرچه شما برخی از مواد مغذی را از طریق مکمل ها در دسترس دارید، اما از طریق غذاها موثرتر است. مصرف آنتی‌اکسیدان‌ها نه تنها به پیشگیری از سرطان کمک می‌کند، بلکه بر بیماری‌های دیگر مانند دیابت، بیماری‌های قلبی و غیره نیز تأثیر مفیدی دارد. به طور کلی حبوبات، گوشت گاو، بره و غیره را منبع روی می‌دانیم، اما اکنون روی در برخی از انواع برنج موجود است. مانند DRR Dhan 45. اگر دوست دارید برنج داشته باشید به خرید آن فکر کنید، می توانید برنج غنی شده حاوی روی داشته باشید.