شکایت در مورد بی نظمی بازار را کجا باید ثبت کرد؟



ایسنا/ کرمان مرکز پاسخگویی یکپارچه دستگاه امنیتی استان کرمان افتتاح شد.

صبح ۲۷ تیرماه سامانه یکپارچه پاسخگویی سازمان صمت با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیرکل بازرسی و سازمان بازرسی کل کشور افتتاح شد. دفتر امور حقوقی استانداری و جمعی از مسئولان صمت در فرمانداری.

رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان بر رسیدگی به شکایات مردمی تاکید کرد و افزود: طبق قولی که به شهروندان داده ایم، سامانه پاسخگویی یکپارچه برای بازار کالاهای اساسی، میوه و تره بار و … . ، آرد و نان در سازمان خاموش راه اندازی شد.

جلالی با تاکید بر اینکه شعار این طرح نظارت با مردم و برای مردم است، گفت: نحوه عملکرد این سامانه به این صورت است که تعدادی تیم تعامل سریع برای نظارت بر بازار در نظر گرفته شده است، بنابراین سامانه ۱۲۴ در نظر گرفته شده است. شکایات مردمی از ثبت شکایات در این سامانه و بلافاصله آن را به تیم های واکنش سریع منتقل می کنند و این تیم ها به شکایات مردم رسیدگی می کنند و اگر موضوع قضایی باشد متخلفان از طریق تعزیرات حکومتی مجازات خواهند شد.

جلالی افزود: این سامانه در حال حاضر به صورت آزمایشی در شهر کرمان اجرا می شود و قرار است پس از یک ماه آزمایش و رفع نواقص احتمالی در کل استان اجرا شود تا دغدغه رفع شود. در مورد پنج پدیده احتکار، قاچاق، کلاهبرداری، گرانفروشی و خواهان حل کوتاه فروشی.

انتهای پیام