توصیه هایی برای کاهش خطر زوال عقل



بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO)، بیش از ۵۵ میلیون نفر در سراسر جهان از زوال عقل رنج می برند و احتمال ابتلای زنان به آن دو برابر مردان است.

به گزارش ایسنا، زوال عقل یک اصطلاح کلی است که شامل گروهی از علائم است که بر حافظه، تفکر و توانایی های اجتماعی فرد تأثیر می گذارد. بیماری آلزایمر شایع ترین شکل زوال عقل است.

دکتر رونالد پترسن، مدیر مرکز تحقیقات بیماری آلزایمر در کلینیک مایو در ایالات متحده گفت: “شما نمی توانید از علائم زوال عقل پیشگیری کنید، اما می توانید تا حدودی خطر زوال عقل را کاهش دهید.” در واقع ده ها عامل خطر وجود دارد که می توان آنها را درمان کرد. هر سالمندی به زوال عقل مبتلا نیست، اما عوامل خطری وجود دارد که می توان آنها را اصلاح یا تغییر داد.

به گفته وی، برخی از این عوامل مشکلات قلبی عروقی مانند فشار خون بالا، استعمال دخانیات، چاقی، دیابت و سطح تحصیلات است. خواب، انزوای اجتماعی و افسردگی نیز از عوامل مهم هستند. مصرف الکل، کم شنوایی و آلودگی هوا نیز ممکن است از عوامل خطر باشند. اگر فردی به یک یا چند مورد از این موارد توجه کند، ممکن است بتواند خطر ابتلا به اختلالات شناختی را با افزایش سن کاهش دهد.

این پزشک تأیید می کند که شما از نظر جسمی، اجتماعی و ذهنی فعال هستید.

به گزارش مدیکال اکسپرس، ورزش، مطالعه کتاب، ارتباط با دوستان و اعضای خانواده و بررسی سلامت گوش و شنوایی از اقدامات مهم در کاهش خطر ابتلا به زوال عقل است. مهم ترین نکته رعایت بهداشت خواب است، در حالی که بسیاری از افراد با افزایش سن به دلایل مختلف دچار مشکل می شوند.

انتهای پیام