اگر می خواهید کافئین را ترک کنید ، 8 جایگزین سالم برای قهوه


به سختی می توانید آن فنجان قهوه را کنار بگذارید. چه به خاطر طعم غنی و مغذی باشد ، چه انرژی را افزایش دهید و چه مراسم نوشیدن ، نوشیدن قهوه دلایل زیادی دارد.

اما گاهی اوقات قطع رابطه با چیزی که دوست دارید سالم است و قهوه نیز از این قاعده مستثنی نیست. شاید متوجه شده باشید که کافئین شما را شب ها بیدار نگه می دارد ، پس از آن بیش از حد عصبی می شوید یا شرایط پزشکی دارید که شما را مجبور می کند قهوه خود را محدود کنید. اگر در فنجان روزانه خود تجدید نظر کرده اید (یا دو) ، یافتن جایگزین قهوه می تواند انتقال را آسان تر کند.

برای یافتن چندین جایگزین سالم برای قهوه که هنوز هم انرژی ، طعم یا مراسم مورد علاقه شما را تأمین می کند ، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

خوب و بد قهوه

فواید قهوه

یکی از بزرگترین مزایای نوشیدن قهوه ، کاهش سریع انرژی است. این به لطف یک محرک معروف به کافئین است.

با توجه به بررسی مطالعات انجام شده ، کافئین می تواند به شما در تفکر واضح تر کمک کرده و خلق و خو و هوشیاری را 37.5 تا 450 میلی گرم (میلی گرم) در روز افزایش دهد. طبق تخمین های وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) ، یک فنجان قهوه سیاه دم کرده حدود 96 میلی گرم کافئین را تامین می کند.

بر اساس تحقیقات ، قهوه همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند ملانوئیدین (رنگدانه های قهوه ای) و فنیل آلانین ها است. آنتی اکسیدان ها از بدن در برابر اثرات مخرب رادیکال های آزاد محافظت می کنند. کارشناسان رادیکال های آزاد را عامل اصلی پیری زودرس و بیماری های مختلف از جمله سرطان و بیماری های قلبی می دانند. بر اساس یک بررسی ، بدن شما می تواند رادیکال های آزاد را از طریق استرس ، برخی داروهای خاص ، سیگار کشیدن و آلودگی هوا جمع کند.

اما با وجود تمام قهوه خوبی که می تواند درست کند ، نوشیدن زیاد نوشیدنی ها دارای معایبی است.

عوارض جانبی قهوه

استیسی سیمون ، MS ، RDN ، متخصص تغذیه ثبت شده در شهر نیویورک می گوید: “کافئین می تواند اضطراب را بدتر کند ، باعث عصبی شدن شود و کیفیت و کمیت خواب را کاهش دهد.” او می گوید که بسیاری از مردم متوجه می شوند که قهوه خود باعث مشکلات گوارشی مانند ناراحتی های گوارشی ، تهوع و رفلاکس می شود. قهوه همچنین می تواند مقداری نفخ ایجاد کند.

فواید ترک قهوه

از آنجا که کافئین یک محرک است ، می توانید به قهوه اعتیاد پیدا کنید. اگر هر روز برای افزایش سطح انرژی خود به قهوه تکیه می کنید ، ممکن است عوارض جانبی ناخوشایندی را تجربه کنید که نتوانید این مشکل را برطرف کنید. این را به عنوان نشانه ای از زمان قطع رابطه (یا حداقل ، تجدید نظر در اعتیاد خود) در نظر بگیرید. “سردرد بعد از ظهر که در صورت نداشتن فنجان دوم به شما می خورد ، می تواند انگیزه ای برای کاهش است. کافئین ، “سیمون می گوید.

مراقب این عوارض جانبی دیگر قهوه باشید:

  • خواب آشفته
  • عصبی بودن
  • سفرهای مکرر به دستشویی
  • ضربان قلب سریع
  • لرزش ماهیچه ها
  • مشکلات گوارشی
  • تحریک پذیری

اگر از هر یک از این عوارض جانبی ناراحت هستید ، در عادت قهوه خود تجدید نظر کنید.

همچنین ممکن است بخواهید در صورت بارداری نوشیدن قهوه را متوقف کرده یا جایگزینی برای قهوه بیابید. کالج متخصصان زنان و زایمان آمریکا توصیه می کند که زنان باردار مصرف کافئین خود را به کمتر از 200 میلی گرم در روز محدود کنند. با پزشک خود مشورت کنید تا مشخص شود چه چیزی برای شما مناسب است.

نحوه ترک کافئین یا ترک قهوه

اگر آماده نوشیدن قهوه هستید ، با محاسبه میزان مصرف روزانه قهوه خود شروع کنید. این به شما این ایده را می دهد که کجا و چه زمانی باید برش دهید.

به عنوان مثال ، اگر معمولاً صبح یک فنجان زیاد قهوه می نوشید ، سعی کنید به یک فنجان کوچکتر بروید. یا نوشیدنی بعدی را برای نوشیدنی عصرانه خود در بار سفارش دهید. اگر معمولاً آبجو سرد می نوشید ، که بیشتر از قهوه آمریکایی کافئین دارد ، سعی کنید برای شروع آن را با یخ اضافی سفارش دهید. کلینیک مایو توصیه می کند که به تدریج سرعت خود را کم کنید تا بدن شما بتواند به میزان کمتر کافئین عادت کند ، بدون اینکه از اثرات ترک زیاد رنج ببرد.

با این حال ، عوارض جانبی مانند سردرد و تحریک پذیری ممکن است ، بنابراین به آمادگی آن کمک می کند. “پیشخوان [the side effects] نوشیدن مقدار زیادی آب و هدف برای پر کردن انرژی طبیعی ، مانند ورزش و زمان در معرض نور خورشید ، می گوید. »

گنجاندن جایگزین های قهوه (مانند موارد زیر) در برنامه معمول شما یکی دیگر از راه های عالی برای ترک این عادت است.

7 جایگزین سالم قهوه برای امتحان کردن

1. چای ماتچا

ماتچا لاته

اگر می خواهید آیین نوشیدن یک نوشیدنی داغ را در صبح میل کنید ، ماچا را امتحان کنید. سیمون می گوید این یک نوع چای سبز پودر غنی از آنتی اکسیدان است که می تواند به کاهش التهاب کمک کند. می توانید پودر را در آب داغ برای چای با طعم خاکی مخلوط کنید ، یا مقداری شیر یا شیر جایگزین برای ایجاد یک شیر سبز پر جنب و جوش اضافه کنید.

به علاوه ، صدای جنجالی که از matcha دریافت خواهید کرد باعث می شود بدون تکان هایی که معمولاً از قهوه با آن روبرو می شوید ، هوشیار باشید. سیمون توضیح می دهد: “Matcha حاوی یک آمینو اسید به نام L-theanine است که به شما انرژی آرام تری می دهد و تصادف نمی کند.” (این یکی از دلایلی است که شما l-theanine را در HUM’s Calm Sweet Calm پیدا می کنید.)

به خاطر داشته باشید که ماتچا حاوی کافئین است ، اگرچه مقدار آن بسیار کمتر از آن چیزی است که در قهوه می توانید پیدا کنید.

2. آب میوه و سبزیجات تازه و اسموتی

ترکیب یا استخراج میوه ها و سبزیجات تازه در آب میوه یا اسموتی یک راه عالی برای دریافت دوز سالم ویتامین ها و مواد معدنی در یک وعده است. ربکا ، متخصص تغذیه ، می گوید: “میوه های تازه ، مانند انواع توت ها ، موز و پرتقال و سبزیجات برگ سبز ، مانند کلم پیچ و اسفناج ، سرشار از ویتامین هایی هستند که به بدن کمک می کند غذا را به سوخت تبدیل کند که به نام انرژی نیز شناخته می شود.” ، RDN او می گوید: “میوه ها همچنین حاوی گلوکز هستند که منبع سوخت مورد علاقه مغز شما است.”

اگر آبمیوه گیری یا مخلوط کن دارید ، با ترکیب طعم های مختلف بازی کنید تا چیزی را که دوست دارید پیدا کنید. (ما عاشق این اسموتی ویتامین C یا اسموتی نارگیل مرطوب کننده پوست هستیم.)

3. قهوه کاسنی

اگر نمی توانید طعم قهوه را کنار بگذارید ، قهوه کاسنی برای شما مناسب است. سیمون می گوید: “این نوشیدنی که از ریشه کاسنی تهیه شده است ظاهر ، طعم و بوی قهوه را دارد ، اما بدون کافئین و اسیدیته ای که دانه های قهوه به فنجان می رساند.”

ریشه کاسنی حاوی اینولین است ، یک پری بیوتیک که می تواند به سلامت روده و کاهش التهاب کمک کند. همچنین ممکن است کنترل قند خون را بهبود بخشد: یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که اینولین کاسنی به کنترل قند خون در موش های مبتلا به دیابت نوع 2 پس از هشت هفته کمک می کند. سیمون می گوید ، با این حال ، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

شما می توانید قهوه کاسنی را در برخی از کافی شاپ ها پیدا کنید ، یا می توانید یک بسته پودر بخرید و آن را در خانه درست کنید. قهوه کاسنی اغلب با قهوه معمولی 50/50 مخلوط می شود ، و این راهی عالی برای کاهش مصرف کافئین به نصف است. اما اگر ترجیح می دهید قهوه معمولی را به کلی حذف کنید ، قبل از سفارش برچسب یا منو را بررسی کنید.

سیمون می گوید زنان باردار یا شیرده باید به طور کلی از کاسنی اجتناب کنند.

4. سرکه سیب

قاشق سرکه سیب

کورتنی دی آنجلو ، MS ، RDN ، متخصص تغذیه ثبت شده در Fit Healthy Momma می گوید: “این کمی بیرون است ، اما صبور باشید.” طبق بررسی 2014 ، سرکه سیب (ACV) با تخمیر قند در سیب ساخته می شود که ترکیبی به نام اسید استیک ایجاد می کند.

اسید استیک با ارائه بسیاری از مزایای مرتبط با ACV شناخته شده است. D’Angelo می گوید: “با کمک به تنظیم سطح قند خون ، حفظ انرژی و جلوگیری از خستگی ، انرژی بیشتری در طول روز به شما می دهد.”

ACV می تواند برای دندان های شما سخت باشد ، بنابراین آن را مستقیم نخورید. به گفته کلینیک کلیولند ، در عوض ، مقدار کمی (حداکثر 1 یا 2 قاشق غذاخوری) را در یک فنجان آب گرم رقیق کنید.

5. چای چای

چای یک نوشیدنی شیرین و تند است که از هند سرچشمه می گیرد. از ترکیب چای سیاه با گیاهان و ادویه جات مانند دارچین ، میخک و فلفل سیاه تهیه می شود.

سایمون خاطرنشان می کند: “حتی اگر آنها هنوز یک نوشیدنی کافئین دار هستند ، بسیاری از مارک های چای چای نسبت به فنجان قهوه آمریکایی شما در صبح کافئین کمتری دارند.” “به طور متوسط ​​فنجان چای شما حدود 25 میلی گرم کافئین دارد ، در مقایسه با یک فنجان قهوه ، که می تواند از 75 میلی گرم تجاوز کند.” این باعث می شود که چای یک گزینه عالی برای کاهش مصرف روزانه کافئین شما باشد ، در حالی که برخی از مزایای انرژی آن را به دست آورید.

آن را با آب داغ و مقداری شیرین کننده (اختیاری) تهیه کنید ، یا یک چای لاته کف دار امتحان کنید.

6. آب گرم با لیمو

زن در حال تهیه آب لیمو

سیمون می گوید: “در حالی که این مطمئناً آن کافئین را که از صبح روز صبح دریافت می کنید به شما نمی دهد ، آب لیمو داغ به نوشیدنی محبوب برای شروع روز تبدیل شده است.”

فشردن کمی مرکبات به یک فنجان آب گرم معمولی طعم تازه می دهد و به شما کمک می کند تا بعد از یک شب طولانی خواب مجدد آب بدن خود را تامین کنید. علاوه بر این ، لیمو منبع عالی آنتی اکسیدان ویتامین C است ، سیمون خاطرنشان می کند.

شما همچنین می توانید آن را به طور سرد بنوشید ، اگرچه سیمون توصیه می کند آب را گرم کنید. او توضیح می دهد: “به نظر می رسد یک جایگزین خوب و آرامش بخش برای یک فنجان قهوه صبحگاهی است.”

7. کامبوچا

کامبوچا یک نوشیدنی محبوب تخمیر چای است. مری ویرتز ، MS ، RDN ، مشاور تغذیه در Mom Loves Best می گوید: “نوشیدنی اسیدی ترد و میوه ای تمایل دارد در اکثر روزهای هفته انرژی مضاعفی را برای من فراهم کند.”

کامبوچا حاوی ویتامین B است که برای کمک به بدن در آزادسازی انرژی بسیار حیاتی است. ملیسا میتری ، MS ، RDN ، متخصص تغذیه ثبت شده در Wellness Verge ، می گوید: این منبع غنی از آنتی اکسیدان ها و پروبیوتیک ها (باکتری های تقویت کننده سلامتی که شما برای یک روده متعادل به آن نیاز دارید) است. او می گوید این مواد مغذی می توانند به هضم غذا کمک کرده و انرژی مورد نیاز شما را بدون سقوط کافئین تأمین کنند.

هنگام خرید کامبوچا ، میتری توصیه می کند که از انواع کمتر از 5 گرم شکر در هر وعده استفاده کنید. یا سعی کنید خودتان بسازید.

8. مکمل ها

مکمل انرژی

اگر به دنبال افزایش انرژی هستید که معمولاً از کافئین موجود در قهوه دریافت می کنید ، می توانید برخی از ویتامین ها و مکمل ها را نیز برای انرژی امتحان کنید. Uber Energy توسط HUM به طور خاص برای کمک به انرژی طبیعی از طریق حمایت آدرنال فرموله شده است. حاوی ترکیبی از 5 سازگار با عوامل مختلف است که به کاهش خستگی و ویتامین B برای متابولیسم انرژی کمک می کند. (به طور جدی ، حاوی دوزهای موثر از نظر بالینی گیاهان قوی است!) ترکیبات برجسته شامل eleuthero ، که خستگی متوسط ​​جسمی و روحی را کاهش می دهد ، و L-tyrosine ، یک اسید آمینه است که با کمک به حمایت از بدن می تواند به کاهش اثرات حاد استرس و خستگی کمک کند. سطوح انتقال دهنده عصبی خالی از استرس

دیدگاهتان را بنویسید